Lacrosse > Mládež > Jak trénovat

Jak trénovat

Podobně jako u většiny činností i v případě lakrosu platí, že čím dříve se začne, tím lépe. Autorka tohoto článku Simona Baráková přináší řadu zajímavých postřehů a nabízí postupy z vlastní dlouholeté zkušenosti při tréninku těch nejmenších lakrosových nadějí.

Věková skupina: 5 - 7 let

Obecné cíle tréninkových hodin
  • Všeobecný pohybový rozvoj dítěte (obratnost, vytrvalost, rychlost, rychlostně-reakční schopnosti atd.)
  • Vytvoření počátečních lakrosových dovedností
  • Seznámení se základními pravidly sportovních her v kolektivu

  

Obsah tréninkové hodiny
  • Rozběhání, rozehřátí - honičky, či jiné běhavé pohybové hry, překážkové dráhy
  • Rozcvička, protažení
  • Rozvoj rychlosti - sprinty hravou formou
  • Individuální lakrosové dovednosti - je třeba větší individuální přístup
  • Hry a soutěže s lakroskami
  • Rozvoj rychlostně reakčních schopností
  • Pohybová hra
Proč začít s takhle malými dětmi???
  • V tomto věku není třeba zvláštního pohybového nadání dítěte,není třeba dělat výběr jako např.ve fotbale
  • Velký zájem rodičů
  • Musíme být rychlejší než "ti fotbalisti" podchytit si hráče
  • Velký plus do dalších hracích let každého jedince
  • Dostupnost interkrosových holí a jejich cenová nenáročnost

Anketa

Final Four v NBLL
Celkem hlasů 42
Líbilo by se vám, kdyby se v NBLL hrál finálový víkendový turnaj nejlepších 4 týmů, tzv. Final Four?